Chango

>> dilluns, 2 de maig del 2011

Ah! Chango Spasiuk! Quina troballa!  És de la província argentina de Corrientes, el bressol d'un gènere músical que es diu chamamé. L'acordió que van portar els europeus cap a terres argentines es va fondre amb el folklor dels homes a cavall de la pampa i en va sortir una música fantàstica que desconeixía, però que m'ha robat el cor per la seva intensitat. Hi ha ànima dins seu, hi ha passió. M'agrada. Spasiuk és la persona que ha agafat el relleu de les velles glòries del chamamé. L'ha revitatlitzat, l'ha donat a conèixer, l'ha transformat sense corrompre'l, incorporant a les seves gravacions instruments clàssics com el cello. Dóna gust sentir-lo. Us deixo  un  video d'un aficionat enregistrat d'una peça i amb desenfocs, però que  està força bé de so i es una interpretació magnífica. És un dels himnes del chamamé. Es diu Kilómetro 11, una composició de Mario del Tránsito Cocomarola, un dels més grans del gènere.Després un altre tema, gravat a estudi, també magnífic.




5 comentarios:

Molon labe 2 de maig del 2011, a les 22:26  

Has escoltat als gotan project?? igual t'interessen

Brian 2 de maig del 2011, a les 22:54  

Bonissima!!! M'encanta (tan que també ho he ficat al meu Facebook)
Gracies per una altra troballa :)

llum 3 de maig del 2011, a les 9:43  

Gotan Project? Em sonen, però no estic segura d'haver-los escoltat. Ara els busco. Gràcies Molon Labe.
Brian, me n'alegro que t'agradi.

el paseante 5 de maig del 2011, a les 0:32  

M'he imaginat un post amb una bandera del barça, una foto del Leo Messi i un tema del Chango Spasiuk.

Una música magnífica.

llum 5 de maig del 2011, a les 9:59  

Oi que és fantàstic l'Spasiuk, paseante? Des que l'he descobert, no paro d'escoltar-lo. Aquest té rauxa, no és artesà. És artista.

Publica un comentari a l'entrada

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP