LES FONTS

>> diumenge, 12 d’abril del 2009







Avui diumenge no convidava molt a passejar, però tant dolce far niente i la humitat ambiental feia que la meva artrosi demanés a crits caminar una estona. El Ramon em diu que hi ha una gent que ha reobert Les Fonts i ens ha semblat una bona opció anar-hi a fer el vermuth ( vermut, vermouth?) . Feia temps que es venia o trespassava, tant se val. I vet aquí que uns valents, en Joan Carles i la Silvia, s'atreveixen en temps de crisi a obrir un negoci. Sempre m'ha agradat Les Fonts. Éra un dels llocs de Gelida en que donava gust fer un bon vermuth sota l'ombra de la parra o un soparet a la fresca. Per desgràcia el lloc es va anar perdent i sempre que passava per davant i veia aquell rètol de es ven o es trespassa ( tant se val) pensava que si hagués pogut, l'hagués agafat aquest lloc. És un espai tan bonic i tan...fora del temps! Els nous propietaris han volgut respectar aquest toc intemporal i me n'alegro molt, perquè el lloc no ha perdut el seu esperit. És més, jo crec que l'han potenciat. M'agrada seure en aquelles cadires de ferro de fora i també les de formica de dins. Han tingut l'encert de no llençar-les a la brossa ( ara que es porta tot allò que es vintage hagués estat un error, però no tothom pensa igual). Només hi trobo a faltar una cosa : aquella màquina de discos. La recordeu?
La Silvia m'explicava que es van enamorar de Les Fonts i del seu espai el primer dia que el van veure. I volen recuperar-lo pel poble. Tant de bo el poble els respongui. No hi ha llocs com aquest a tot Gelida. Les terrasses a la vora del ciment no m'agraden gaire. De fet, gens. Prefereixo mirar el que queda del Penedès desde sota la parra d'aquest lloc entranyable en el qual - segons diuen- hi tornarà a haver ball .
Deu minuts després de tornar a casa, ha començat a ploure. Fa un dia tristó però m'ha animat veure com encara hi ha gent romàntica. La Silvia m'ha donat un titular per aquest post : Les Fonts tornen a rajar.

PD La Silvia diu que obriran cada dia. Que volen fer carns a la brasa, menus senzills i recuperar aquelles postres d'abans ( pijama i companyia) . I a la fresca de la nit li volen donar un toc temàtic. Sopar amb una mica de música en directe un dia... un altre uns monòlegs. En fí, jo ja n'he fet un tastet de Les Fonts i no pinta malament.

5 comentarios:

el paseante 13 d’abril del 2009, a les 20:15  

Són valents d'obrir un negoci en aquests temps de crisi. Espero que funcioni. Si algun dia rodo per aquell racó del Penedès m'hi asseuré a fer un vermut. També m'agraden els llocs antics. Amb història.

llum 13 d’abril del 2009, a les 23:36  

Nedador, com m'agrada que facis uns metres per aquestes aigues! Tan de bo et perdis de veritat un dia per aquí i així t'acompanyo a Les Fonts i ens prenem un vermut. En aquest lloc s'inclou un viatge en el temps als 60!

Anna Espinach Llavina 14 d’abril del 2009, a les 17:12  

No en tenia ni idea. Hem estat pràcticament tota la setmana santa per Gelida i, d'haver-ho sabut, t'asseguro que ens hi haguéssim arribat per fer un vermut amb tota aquella canallada. De la setmana que ve no passa. I pel que dius, potser en faré un lloc habitual. Molts petons!

Marta 16 d’abril del 2009, a les 23:32  

Ole ole. Diumenge tenim convidats, així que si fa bon dia, hi anirem a fer el vermut (a mi m'agrada així, com el ball vermut de la festa major, sona a bóta, vermut a raig amb sifó i un plat de patatetes amb olives). Sembla mentida, plat quadrat, estovalles BLANQUES, paviment NET...i tot això a LES FONTS!!!! Increïble...diu que hi van trobar una tapa de pop al que se li ha practicat la prova del "carbono 14".

llum 16 d’abril del 2009, a les 23:45  

sembla que no ha reeixit la prova del carbono 14 perquè no serveix per coses tan antigues com aquella tapa de pop!

Publica un comentari a l'entrada

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP